Прямой эфир
» » ПРИХОВАНЕ ЛОБІЮВАННЯ У США: ІНОЗЕМНІ АГЕНТИ ВПЛИВУ

ПРИХОВАНЕ ЛОБІЮВАННЯ У США: ІНОЗЕМНІ АГЕНТИ ВПЛИВУ

У США існує Закон про реєстрацію іноземних агентів (FARA) - якщо Ви представляєте іноземний уряд, чи іноземну установу, Ви реєструєтесь в Міністерстві Юстиції за цим законом.

Небажання реєструватись, чи запізніла реєстрація можуть коштувати лобісту репутації, а саме на репутації засновується весь бізнес лобіста. Закон передбачає покарання за порушення вимог реєстрації, однак багато хто в Вашингтоні вважає його "беззубим".

Однак, така законодавча поблажливість - не надовго. Через ряд скандалів, пов'язаних з минулорічною президентською кампанією Трампа, неурядові організації та конгресмени закликають посилити закон про реєстрацію лобістів. Особливу увагу привернув скандал з запізнілою реєстрацією в якості лобіста Пола Манафорта - колишнього голови передвиборчої кампанії Трампа та радника Віктора Януковича.

Справа Манафорта - «надзвичайно резонансна справа», - заявила Шейла Крумгольц, виконавчий директор Центру відповідальної політики США – провідної американської неурядової організації, що відслідковує гроші в політиці в США.

"Не в останню чергу тому, що вона пов’язана з чинним президентом. Ця справа може вплинути на розслідування, яке наразі проводить Роберт Мюллер стосовно зв’язків Кремля та Білого дому, зв’язків Кремля та передвиборчої кампанії Трампа", - сказала Шейла.

Державні російські ЗМІ в Вашингтоні часто називають лобістами Росії, радше ніж пресою. Пропагандистська діяльність російських ЗМІ Sputnik та RT нещодавно привернула увагу ФБР, яке почало розслідування діяльності Sputnik, щоб з’ясувати чи порушувала ця організація Закон про реєстрацію лобістів, і чи є вона справжньою пресою, або інструментом пропаганди Кремля.

"RT мусить зареєструватись в якості лобіста Росії в рамках FARA, адже воно насправді є інструментом пропаганди Кремля", - наполягають дослідники Atlantic Council в своєму звіті "Агент впливу. Чи мусить російське RT реєструватись в якості іноземного агента?".

"В розвідувальному звіті, виданому минулого місяця, йдеться про те, що Росія займалась пропагандою та хакерством під час виборів. RT однозначно використали для пропаганди. Ми підозрюємо, що RT порушує американське законодавство, поширюючи пропаганду на користь російського уряду без відповідної ідентифікації", - сказав конгресмен Дейвід Сисиліні під час круглого столу, присвяченого цій темі в Atlantic Council.

"Для авторитарних лідерів, як Путін, ЗМІ - це потужний урядовий інструмент, який використовується для поширення пропаганди, полювання на опонентів та поширення культу особи", - наголосив Сисиліні.

Він також оголосив про розробку законопроекту, який розширить повноваження Міністерства юстиції США в забезпеченні виконання вимог реєстрації лобістів. Неурядові антикорупційні організації також закликають до посилення вимог до реєстрації лобістів, щоб виявляти прихованих "агентів впливу".

"Ми бачимо те, про що звітують, - говорить Шейла Крумгольц - проблема в тому, про що не звітують. Не вистачає реального забезпечення виконання, справжніх "зубів", наслідків для тих, хто не звітує але лобіює від імені іноземної установи".

Вона навела приклади "резонансних скандалів цього року з генерал-лейтенантом Майклом Флінном і Полом Манафортом, які обидва лобіювали від імені установ, пов’язаних з російським урядом".

Крумгольц не бентежить сам факт лобіювання від іноземних урядів, адже "Росія, як і багато країн, надзвичайно цінує можливість пояснити свою позицію, донести свою точку зору... Гроші дозволяють будь-якій іноземній установі найняти представників, які пояснять їх позицію Конгресу, або іншим частинам уряду США".

Ця інформація має бути публічною, наполягає Крумгольц, адже, якщо інформацію закрито "немає можливості знати скільки вони витрачають, кого вони наймають, з ким зустрічається ця особа і чому. Як це може вплинути на наше законодавство та те, що відбувається в нашому уряді".

Діяльність неурядових організацій з виявлення впливу грошей в політиці підтримують політики всього спектру в США.

"Консерваторам і лібералам - всім подобається те, що ми робимо. Тому що американці по всій країні вважають, що гроші відіграють занадто велику роль, впливають на політику та стратегію, що існують дуже потужні інтереси, підігріті грошима. Вони не представляють широкі кола американців. Вони діють в інтересах дуже вузького прошарку дуже впливових компаній та інтересів", - заявляє Крумгольц.

Вона наголосила, що як консерватори, так і ліберали - всі хочуть мати дані, які заслуговують на довіру, щоб використовувати ці дані один проти одного. «Але, щонайменше, так Америка по-трохи отримує інформацію», - зауважила Крумгольц.

"Я не думаю, що є спроби обмежити нам доступ до інформації, - заявила Крумгольц, - на жаль, думаю, що відбуваються спроби обмежити доступ до інформації в більшому масштабі в уряді"

"Доступ до інформації - основоположне для потужної демократії", - наголосила вона.

Загалом, лобізм в США викликає запеклі суперечки між тими, хто вважає лобізм узаконеною корупцією та тими, хто вважає це найвищим проявом демократії.

"Багато людей пише про лобізм чи особливі інтереси в негативному світлі, - дивується Макконнелл, - кожного американця насправді представляють щонайменше чотири, або п’ять різних установ. Можливо – це корпорація, чи асоціація, або це може бути група з захисту прав тварин, чи вегетаріанці, клуб «Сьєрра» з питань навколишнього середовища. Існують численні організації, які займаються лобізмом в Конгресі та уряді з різноманітних питань".

Через нові загрози недружніх впливів, в американських політичних колах, видається, назріла готовність змінювати систему реєстрації лобізму, щоб більш ефективно "витягти на світло" прихованих "агентів впливу".

Українська служба "Голос Америки"

 

Интересная новость

Майкл Флинн не раскрыл доход от связанных с Россией компаний

Майкл Флинн не раскрыл доход от связанных с Россией компаний

В целом за прошлый год Флинн заработал как минимум 1,3 миллиона долларов, в том числе более 827 000 долларов — через свою консалтинговую фирму Flynn …